Friday, November 12, 2010

AKHIRNYA AKU GUNA ADWORDS JUGAK!!!

Setelah beberapa lama hanya memerhatikan teknik promosi dengan menggunakan Google Adwords, aku akhirnya membuat keputusan untuk menggunakan cara ni untuk mempromosikan iklan Flb aku.
Pada mulanya mmg aku berjaya membuat iklan adwords aku yg pertama dgn mengikut arahan yg diberikan oleh saudara Nizam dan beberapa report adwords yg aku ada. Memang impression yg banyak aku dpt dan list pon bnyk yg masuk.
Sbb terlampau excited sangat, aku tryla buat iklan lain (tanpa mengetahui terma2 terkini adwords..hehe). Malangnya percubaan pertama aku untuk membuat iklan lain tu tak berjaya. Hasilnya, impression yg sedikit dan list pon x masuk2.

Dengan kesungguhan yg tinggi, aku pon mengajukan masalah aku ni kat seorg ahli Flb yg dah berjaya. Sikit lagi komisyen die nk sampai 10k (setakat tulisan aku ni). Beliau sempatla memberi tunjuk ajar dan membaiki iklan aku. Aku juga baru nampak bagaiman fungsi adgroup yg sebenar. Al maklumlah aku main rembat je wat iklan.
Kebetulan pulak sistem autoresponder ada sikit masalah. List masuk kat sistem tapi email xdpt list. Setelah 2,3 hari bersabar, akhirnya masalah ni selesai. List pon mula masuk dan ada peningkatan.
Sekarang, aku hanya menunggu dan memantau kempen adwords aku. Bagi aku, mmg best bila ada list masuk tiap2 hari sbb kebarangkalian utk membuat jualan semakin meningkat.

Apa lagi. Jom usya sumber pendapatan pasif aku sekarang!!! Klik di sini utk laporan percuma!!!

No comments:

Post a Comment